Masa

Isk iSk

My photo
Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Tuesday, June 30, 2009

RENUNGAN

Aku ckp bkn nk mnjatuhkan aib sesapa..

jauh skali nk perli atau myakitkan ati...

tp aku ckp sbg peringatan utk dirik aku sndirik yg masih mncarik n jahil neh n kpd sesapa yg nk amik igtn...

bila kita dijalan utk mmprjuangkan n mnegak kan jln Nya...,

dugaan n ujian 2 adlh biasa...

sbg tnda betapa mnisnya prjuangan..

tp kekadang kita lupa yg kita sndiqik tgh wat slh tuu...

kita xnmpk...

kita butakan mata sbb kita asa kita betul...

kita asa kita dh ikut cra abeh ikut syariat ahhh...

igt wahai shbt....

"MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA"

sygnya....

i2 gnanya jemaah yg akn bwk kita balik andai kita trleka...

i2 gna nya kwn yg akan betulkn pa yg kita tgh wat 2 slh....

tp sbliknya yg jdik....

da yg dicemuh atau diboikot dsbbkan stu keslhn....

kebaikan yg depa dh wat dilupakn..

isk isk...xptut...

hnya kerana dia terlalai sedikit...

susah ka?? payah sgt ka?

nk tarik dia balik..

if xbrjya pown, at least kita try brbnding dgn amik lgkh mencemuh beliau...

aku sedaq xdak mnusia yg smpurna...

n kita mnusia bkn malaikat...

ckp mmg sng..

cba try tgok...

bru tau cmna...

ya ya dan ya

aku stuju ngan statement neh...

tp kan...(huh tetap bertapi)

y kita sbuk nk tunding jari kat org len...?

y bkn kita yg mulakan?

SEGALANYA DARIK ATI...

if ati xrela beban gak lah...

xpa...amik ar msa yg kita nk amik tuuu..

jgn mnyesal sdh....

ajal xpenah ketuk pintu n tnya kita "dh smpai msa anda nk balik neh"

x..jgn mimpi..

kcuali lah org2 yg beriman......(fahami mksud aku)

aku cma mau pesan...

kita slalu kata2 kat org...kita brpesan2 pd org utk tidak i2 n tidak ini...

tp kita pown kena lah jga..termasuklah aku pown....

fitrah mnusia dgn kesilapan...

tp andai ditegur trima lah dgn ati yg trbuka...

kerana kita pown dh sedia tau mende tuu..jadi??

aku hrus n wajib ckp wlaupown pahit...

n igt ah...

tguran tu sbg tnda syg sesama sedara islam..

bkn nk mnjatuhkan aib atau pa2...

ag pown teguran 2 dibuat dgn cra yg sgt brhemah...

atau mgkin aku ja yg perasan bnda 2 brhemah..sbenaqnya x pn...walahualam

hemmm dlm hal neh depa x slh...

tp yg slh aku sbb x pulun nk tgktkan usaha....

n slh aku cpt ptus asa...

sgalanya xmudah....

sp lah aku nk tunding2 jari kat org...

xlayak arrr....

ajin2 lah muhasabah diqi..

kdg2 xsuma bnda kita kena pekak kan telinga...

da bnda yg kita kena amik wlaupown mende tu pahit...

KEBENARAN SELALUNYA MEMANG PAHIT...

xpa pahit kat dunia sedap kat akhirat...

mna kita pilih?

DIBENCI ALLAH atau DIBENCI MANUSIA?

jgn lah dok tepuk dada tnya selera...

dia kira nk mkn jak..

tp ketuk hati n tnya iman....

bagaimanakah aku....

aku sibuk brkata2 adkh aku wat pa yg aku kata atau aku juz ckp jak pndai...

ckp suma org leh..

baby pown ckp gak wlaupown kita xphm...

n remember my all sahabat...

aku xmo nk jadik baik sesorg jek...

aku nk gak kengkwn aku merasa...

hakikatnya aku pown trlalu dhaif ag...jauh ag prjlnan..

jdk sma2 ah kita gading bahu...

carik cinta Nya....

if kita sibuk gila nk carik cinta mnusia...

cmna lak cinta kita dengan Dia?

cinta mnusia,mnusia mati...

if xmati pown..kecewa...

frust tungging2..

sakit if xdpt....

jiwa sasau..serba xkena....

pikiran asik pd dia....

betulkah cinta kerana Allah?

pk ahhh...

if cinta kerana Allah...

selagi dia bkn milik kita, kita xkn tingat kat dia...

kita xkn sibuk2 nk dia jadik milik kita

sbb kita yakin Allah dh pilih utk kita jodoh yg baik pnya....

pa??

abeh tuu asa2 xley arr nk brcinta?

hahahahaha....

kan da cra yg betul...

prcintaan pas kawin tu kan lbey brmkna..

neh sblm kawin dh memacam tnya,

pas kawin? cmna lak?

hambar ja..borink ah...

sp kta if ikut cra islam kita xkenai org yg kita nk kawin...

2 lah kita..

xmo nk amik tau..

xmo nk bca betoi2 cmna cara nya...

pabila malu bkn lagik jdik pegangan..

aku pown penah gak jadik trsgt teruk bila di uji mende2 neh suma...

tp mujur lah...mujurlah Allah i2 masih syg aku...

xdpt aku byg kan cmna lah if aku dh kena pnggei utk hadap Allah pd msa 2....(uiks jgn pk bkn2)

"xdak insan suci yg xdak msa silam n xdak insan yg dosa yg xdak msa depan"

Allah 2 Maha Pengampun....

tp kita yg angkuh..

bp kali Dia bg peluang tp kita xpenah nk amik....

sygnya kita tewos lalai....

utk pa kejaq dunia?

sok2 balik gak kita....

suma org akn tua...

xdak yg muda selamanya..

melainkan org yg beriman (fahami mksud aku)

jdik? sibuk cari cnta makhluk tu pehal?

zmn nabi dlu pown dunia dh mcm nenk tua yg bongkok tmbh la zmn laaa...

tnggu msa jaaaa.....

last2 skali...

if nabi pown diuji dgn cam2 mslh,dugaan. n ujian..

2 nabi tu...yg maksum....yg dah Allah jnjikan syurga..dia uji lagik...

tmbh la kita mnusia besa....

bru kecik dh merungut...

pehal tak crita kat Dia ja?

Dia bg tuu sbb Dia rindu nk dengaq kita ngadu kat Dia....

tp kita lak juai mahai xmo dekat ngan Dia..

2 jak dari prkongsian dari aku....sekadar igtn...

skali lagik aku ckp...sekadar igtn utk diri aku n sesapa yg nk amik igtn....

moga2 REDHA Allah dengan kita selalu....