Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Wednesday, September 30, 2009

AURAT??

AssalaMualaikum....

Syukur alhamdulillah dapat cuti tambahan seminggu..heheh
raya sakan..isk isk MySpace(sakan ka??)


MySpace
AURAT.....
satu hal yang pompuan kena banyak jaga...
laki pown serupa saja..
tapi aku mau highlight kan pada pompuan...
heheh....
pakaian nowadays memang aku x paham...MySpace
susah mau paham n still aku xmo amik tau about pesyen yang ntah pa2...
mana x nya, lagik terdedah lagik mahai...lagik ketat lagik mau pakai....
baik amik baju then gunting2 bagi terbukak n pakai..
baik jangan beli baju baru if nak pakai yang ketat2...
after that bila orang tanya jawab ar "neh kan pesyen...kolot lah u neh"

isk isk...sedang kan pompuan neh if dedah2 pown dapat pa?
jawab2 aku mau gak tau paedah2 nya...
MySpacetnjuk sana, dedah cni, dapat pa?
dapat syok n bangga orang usha?
sunok sebab orang puji up 2 date?

aloo akak2, adeq2....mkcik2, opah,n all muslim women out there...
as a woman kita tahu pa mahkota kita...

ingat lawa ka bila pakai baju ketat2 nampk seketul2 pa yang xpatut...
then kita kata "is ok..as long as kita baik" MySpace
ada ka patut...
isk isk..analogi nya kat cneh aku mau bagi..
if la kita merompak bank kan, xkan kita nak bagitahu suma orang kita rompak bank
of course lah kita xngaku..

yang aku mau kait kat cneh
if kita neh baik x kan kita mau pi canang (bagitahu) people out there "weh aku budak baik"
apa da...orang yang benar2 beriman dia x kan bagitahu orang yang dia neh beriman n baguz
malah lagik tinggi tahap iman seseorang, lagik dia rasa kechik disisi Tuhan...


MySpace
aku cukup x besh dengaq bila orang kata
"alaaa..yang pakai tudung n tutup2 tu pown ingat baik ka? baguz sangat ka? lagik teruk ada ar.."
"tengok 2, pakai ja sopan tapi perangai..isk2..nauzubillah"
then da plak cita2 melayu yang sesuka ati pi buat tentang orang yang pakai tutup2 aurat neh jahat...(memang nak kena fire ngan power rangers neh)

meh cneh aku mau balas sket orang yang suka cakap pandai neh...,
memang sepatutnya kita senyap ja...wat x tau ja..
tapi da sampai tahap melampau mnjatuhkan maruah orang islam, aku xley dok diam
kena tegakkan balik (chewah~)

neh neh..betul..dia pakai tutup2 n dia wat jahat..
tapi cuba pikir...
dia x tutup aurat pastu dia wat jahat..
da brapa kesalahan dia?
2 da kan?

compare to dia tutup aurat tapi dia wat jahat..
at least dia tutup aurat kan..
tentang dosa dia, 2 antara dia ngan Tuhan...
x yah la kita nak argue atau soalkan...
saap kita nak soalkan?

if kita xmo wat, jangan soalkan orang len...
just think about it...
jangan sebab SEKOR ULAQ PATUK MANUSIA, SEMUA ULAQ KITA NAK BUNUH.. (pa punya peribahasa da - lebey kepada nila setitik rosak susu sbelanga)

da yang menggunakan imej untuk menutup kejahatan..
means bila diluaq cam len plak attitude n dressing nya..
depan certain people pakai bukan men sopan tapi bila diluaq tudung pown xpakai...
dia buat sebab mnusia..
bukan sebab Tuhan...
itu dia kena tnggung..
kita tetap kena bimbing n sampaikan nasihat...
n still DOA....

sapa lah kita mau sangka2 buruk atau pikir bukan2 tentang orang...
tengok diri before kata kat orang.....

moga2 kita sentiasa DALAM RAHMAT n KASIH SAYANG TUHAN....MySpace

No comments: