Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Monday, December 28, 2009

Kedekut Ilmu

AssaLamuaLaikuM

alamak?? kedekut ilmu..ahaaaaa
satu tajuk yg isk isk isk...bikin panas saja jika terkena...
huh~
aku pelik + raihan eh eh hairan ngan sikap manusia2 yg kedekut ilmu neh...
dalam byk2 bnda leh kedekut, pasai pa  lah ILMU jugak yg kena kedekut?
yahhh..mari kita kupas tajuk neh (ekele pura2 pakar  lah plak)

itulah realiti sikap kebanyakan kita....
mau jugak aku tnya, kalo kita kedekut ilmu neh kita dapat pa ya?
adakah kalo kita bagi ilmu kita, kita akan ditangkap (jeng jeng...)
atau sebaik saja kita ajaq orang, kulit kita akan mnggelupas sehigga berdarah n mnyebabkan penyakit kulit tahap kritikal?
pa da..nak pndai pown mau pulun sorang....sampai bila orang islam nak bangkit cmneh?

TAPI...aku jugak nak tekankan kat cneh...xbagi TIRU bukan kedekut ilmu okeh...
MyEm0.Comtunjukkan usaha kita sket..
neh kalo orang tak bagi tiru dikatakan kedekut ilmu..
apakah jenih pemikiran neh?
kalo kita diberi assigment atau keja umah atau seangkatan ngan nya,
then2 after carik2 n usaha kita xjumpa, barulah kita tanya kawan2 kita yang dapat..
jangan tanya jawapan tapi mintak ajar n tanya camna beliau wat...
jangan tunggu semua orang suap....USAHA kena adaaa...
kat cneh la kalo org tu xbagi, beliau itu dikategorikan sebagai seorang yang kedekut ilmu...

ahaaa..n n salahkah kalo kita ada sesuatu nota kita bagitahu kat orang len:
"arrr aku ada nota neh, sapa mau, sila lah ke bilik"
ataupon photostat saaj nota itu (satu untuk dirik sndirik n satu habuan orang pinjam)
rasa teruk kah? atau rasa isk smpai camneh skali mau buat??
terpulang pada diri masing2
kalo agak rasa uish melampau ar sampai nak photostat, kita mintak mereka salin kat bilik kita (uhuuuu)
kalo tu pown asa teruk, i dunno...

macam selalu aku kata
len manusia len cara...
sapa lah aku mau mengata..ngeee~
takut aku lak yang buat tapi xsedaq
ingat kawan, rakan2, sahabat2 ku..
KALO aku SALAH TULUN TEGUR OK...MyEm0.Com

pandangan aku xsemestinya betul...
MyEm0.Comsama2 lah kita baiki diri...
wasalam..

No comments: