Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Tuesday, April 6, 2010

Pemberitahuan 2

Assalamualaikum...

neh komen yang aku rasa aku kena jawab...
ar tima kaseh gak kamooo..
sebab sudi usha blog aku..(chewahhhh)
dan sudi memberi pandangan...


~AKU JUGAK INSAN YG LEMAH~ said...

btol2...aku stuju ngan anon d atas...mmg xsesuai la ngan ang pnya personaliti.sbab aku tau blog ang pn darik fb ang..aku da la gak kaji2 psai ang ni...imej ang xmcm apa yg aku bca dlm ni..sepatotnya la...kn..ni pendapat aku la..ang kna la tnjuk kan something yg baik utk jadik ikotan org len..cntohnya, org cm aku la...dlu time aku xikot blog ang, aku cm respect la jgak kt ang ni..dok baca kt fb ang pn rsa cm "ooo...ok la minah ni, bleh jadik ikotan yg len..nmpk lemah lembut, sopan, ttup aurat..mcm gud2 la..." tp bla aku bca blog ang ni..."ek eleh...rsa rugi plak ada muslimah yg cmni.." (sory klu trasa)..apa yg jadik suma Allah dh aturkan utk kta....kta kn manusia yg lemah, tima ja la..mmg la bkn snang nk tima tp agak2 la ang nk post cmni kt blog ang yg ang publish merata2..kt fb la..kira suma org tdekat ang bleh baca...klu la rasa cm nk lepas kn marah sgt, wat la blog yg jauh darik suma org...yg org2 luaq ja yg baca..kn snang...org xkenai ang, ang xkenai org...xla org pkiaq ang bukan2..pendapat aku as a blogger la..mayb ang ni new blogger, xtau pa2 lagi kot..klu ang rsa selesa cmni, n suka org nmpk 'slack' kt ang, troskan la...sgt bez bla baca cerita2 n gelagat ang...wat aku tgelak bila aku view gmbaq2 ang kt fb..ok la, dh pnjg sgt kot ni...


~selamat ari rya, maap zahir batin..kuang3~

telah di komen pada 6 April 2010 9:13 AM
klik sini
http://emo.huhiho.com

yahhh eagerly aku jawab neh...


heheh....
xsesuai kah? hohohohooho...beb aku xleh mau ubah ar..
seriously bagi aku masa untuk aku ubah..
aku xterus2 macam neh..(imej dan sikap aku maseh dalam proses)


http://emo.huhiho.com
gambo?

er aku ada letak gambo kah? ahhhaaaaa maybe yang kawan2 aku tag kowt..


http://emo.huhiho.com

menjadik contoh ikutan:
aku xmo dirik aku neh jadik contoh ikutan..
sebab aku insan yang sangat dhaif..
sebab aku insan yang maseh penuh ngan kesilapan....
aku jugak manusia..ada lah jugak yang slack kat mana2...
xley perfect all the time..
bak kata murobbi usrah aku:
"sambil kita didik orang, kita pown sama2 didik diri sendirik"

kamooo besa jumpa kah sahabat2 yang betoi2 kenal sama aku?
(sahabat aku yahhh, bukan kawan2)
pernah?
kalo pernah kamoo tanya lah mereka aku bagaimana..
aku xkata aku baik..
aku gak insan yang lemah..
kalo orang nak pandang slack kat aku..
SILAKAN...
aku dah penat tagih redha manusia..
aku hanya akan cuak if only Allah pandang slack kat aku beb..
yang tu aku takut....
but takat manusia aku da penat..
aku da penat mencarik redha manusia..
cukuplah redha manusia aku kejar...
caya la beb, bila kita carik redha Nya, berjuta sahabat yang dia hadirkan..
dan alhamdulillah Dia, Allah beri aku insan yang bergelar sahabat.... 
(ramai plak tuuu..fuyohhhh..Terima Kaseh Tuhanku)


lagipown kan kamooo...
manusia neh kita buat baik pown dia kata,
kita buat jahat lagik dia kata...
suma serba xkena..
jadik?
amik yang betul..yang mana salah aku amik dan beri pada kuceng aku makan..
boley kan?


http://emo.huhiho.com
Rasa rugi ada muslimah camneh?
kamooo..aku xterasa walau pown sedikit...
sebab yang boley judge aku bukan kamooo....
tapi sebaliknya Allah...
kamooo hanyalah salah seorang yang xkenal sama aku...
insyAllah aku cuba perbaiki darik semasa ke semasa..
kalo kamoo rasa kamu nak terus2 judge aku. SILAKAN
kalo kamoo rasa kehadiran aku merugikan orang, silakan..
tapi ingat...siapa yang hadirkan aku ke muka bumi neh?


bak kata aku..
banyak sangat benda yang kamoo xto pasal aku..
sebab kamoo xkenal aku...
jadik terserah...
aku tolis ada sebab..


syukur alhamdulillah..
kamoo menegur aku..
xlen xbukan Allah saja yang izinkan kamoo..
menjadikkan kamoo akal untuk kamoo berfirkir..


orang seperti kamoo dan sedara/i yang satu lagik
amat berguna dalam medan dakwah...
suda ada banyak potensi untuk berjuang..
insyAllah maseh boley dibaiki..
no one perfect right?
jadik selamat berjuang ^^


http://emo.huhiho.com
yup..apa yang jadik suda diaturkan

yang neh aku setuju..
cuba baca kembali post2 aku...
baca baik2...
aku pasti akan tolis balik yang sumanya darik Allah..
means aku menerima seadanya..
cuma bak kata aku lagik tadi...aku tolis bersebab...
xdak benda yang aku wat xdak sebab...
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..


http://emo.huhiho.com
baru xbaru aku xkesah..
yang penting aku tolis bukan saja2..
ada SEBAB...
dan aku xminat nak kongsi sebab tu di khalayak ramai camneh..
kalo agak2 nak tau send mesej kat aku dalam fb..insyAllah aku akan cuba jawab..



http://emo.huhiho.com
Lastly aku nak amik kesempatan neh untuk mintak maaf..
selagi aku leh tolis
aku mau tolis....
selagi aku berdaya aku akan teruskan..
kalo sampai suma orang da xmu tengok blog neh pown xpa...
is ok..ada banyak ag alternatif len yang aku sebagai manusia leh buat..
aku mohon maaf jikalau kata2 aku agak xsesuai...
ada banyak benda lagik kita boley sama2 lihat dan juangkan..
hal2 yang besar xsibuk kita amik port..
tapi hal2 yang kecik kita terlalu kalut..
insyAllah moga2 Tuhan bukakan pintu hati aku yang serba kekurangan neh untuk menjadik hebat di sisi Dia..
Moga2 Tuhan bukakan pintu hati kita suma untuk berubah..
aminnn...

wasalam....
http://emo.huhiho.com

2 comments:

lidey lim said...

kenapakah ini ya habeebati?

Hanis Zashi said...

heheh..enti...
ini adalah komen orang2 terhadap ana...
mereka sedikit salah faham terhadap ana...cuba enti tengok entri yang tajuknya sikap...ngeeee
maka ana pown menerangkan hal sebenar pada mereka....hehe