Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Tuesday, April 6, 2010

Pemberitahuan

Assalamualaikum
 
Mula2 skali aku mau cakap arigato gozaimas....means trima kaseh for the comment..
http://emo.huhiho.comwokeh2 xmu panjang cita..ini komen yang aku dapat darik post aku yang tittle dia 'sikap'
Chill...to be honest sedikit pown aku tidak marah..malah bersyukur sebab akhirnya ada gak makhluk2 yang sudi menegur n aku rasa still caraya berhemah...
 jazakallah (thanks)
aku guna pebret kaler aku neh...

here the comment : (yang mana aku highlight tu maksudnya aku suka penyataan tuu)

Anonymous said...


assalamualaikum.. aku dh agk lma gak la dok ikut ko punya blog, tp cam aku prnah asa ja pa yg jd kat ko ni..
tp kn bezanya antra kita kal0 ko btul2 nk bnda 2, minat sgt2 bnda 2..asal ko xusha kn jgak bg dpat, agpun xkn la bnda 2 trikh ttup dy saat 2 jgak..i mean msti ari 2 last antar kn..nape ko xja wat n bg ja kat mahluk 2, agpun ko bdk IT of course la bleh jmpa mnatang yg nma nya PC or laptop kat mna2 ja kn..jgn jdkn pnghalang slagi b0le usha...right..tp aku xleh nk kta coz aku bukn kat tmpat ko..


ag 1 ko ni suka gna prkataan IF, bukn k dlm islam (stau aku la) xelok gna KAL0 2 coz dy mmbawa mksud kita seolah xm0 trima ktentuan yg dh jd..n last skali..aku tgok kat blog ko ni byak gak org yg dok ikt n sume nye baik2 blaka..tp bhasa ko 2 bleh than cam aku ja..bukn k bhasa mlambangkn diri kita..up 2 u la ini ko punya blog kn..just pada pndangan aku je la..luahan ati ko ni cam ko mrah sgt2 kat sstengah mahluk 2,dimana nya sab0 ko ye..
luahkn pada ALLAH lebih tenang tp ko luah kat cini xk mmbuatkn org len pun tumpng sama jd pnas..kbtulan org yg bca mmg tgah pnas bla dy bca post ko mkin pnas dy,dh mlahirkn 1 ati yg xtenang right..dri cra ko post, dri bhasa ko ni aku compius coz bg aku bhasa ko cam ko ni gengster hati batu tp..tgok ko nye pngetahuan n photos cam baik2 ja xcam aku..whatever ni just komen aku la..agpun ko kta salah jgn biar salah kn..bg aku bnda ni salah dowh.. sory la aku komen byk n maybe mnyakitkn ati tp klau btul gambaran aku ko ni cam baik2 ja msti ko ambl ni sbgai tguran kn..tp KAL0 ko gengster msti ko bengang nye kn..sory beb..




telah dikomen pada 5 April 2010 11:18 PM dalam entri 'sikap'
klik sini
http://emo.huhiho.com

jawapan aku :

wmslm sedara/i..aku tetap nak guna akuuu dan kamooo..
wahhh tima kaseh sudi jenguk blog burukkk...hakhak (untuk highlight yang pertama)

1) yahhh kamooo, aku suda usaha,
masa tu aku x bawak laptop n that person tengah marah2 n nak that thing on the spot...
katanya suda mau bagik kat lecturer that time...
kalo aku balik bilik taip dulu, da la petang tu xdak kelas, agak2 kamooo mau kah orang itu naik semula dari tingkat bawah ke bilik kuliah yang ada kat atas?
sedangkan aku mintak nak taip on the spot pown beliau kata lambat?
then2 kalo aku nak guna laptop or pc kena masuk makmal...masa tu da abes kelas...

aku tak berserah kat situ saja kamooo...
aku usaha beb pastu (nak cita panjang)...tapi2..
buntu..maka2 aku pown anggap Tuhan xizin sebab from the beginning ag da byk prob..
alhamdulillah aku ada membuat sedikit solat hajat...mohon kalo lah memang rezeki aku mintak Tuhan permudah...dan jika xsesuai mintak Tuhan sulitkan...
huh~ banyak betul masalah...maka selepas aku USAHA tidak ada lah rezeki aku...
tapi kemudian Tuhan bukakan kembali peluang  
syukur2
http://emo.huhiho.com



2) x elok guna if kan?
okeh ler kamooo, cuba kamoo lihat penggunaan 'if' aku betul2...
"if' only aku xsabar ....
maksudnya kalaulah aku xsabar..
itu kalau aku xsabar..dalam situasi neh aku sabar pa...
kalo x da lama aku membalas marah beliau di hadapan orang ramai..kan kan kan..ngeeee.....
if xley kat situ
 maksudnya kalo kita xbleh pilih satu cara, kita pilih cara yang len..
aku xto ler kamooo pahem camna..tapi penggunaan if kat cneh bukan beerti kita xleh trima kan?
cuba kamoo baca betul2..dan hayati (CHEWAHHH)

3) luahan hati...erm nampak cam marah ya? 
alamak..heheh..kena perbaiki lagik neh..
sedaya upaya aku nak bagik nampak cam xmarah..tapi cam marah la plak..hoho..
xpa2 yang tu aku perbaiki okeh :")...

tapi (ada jugak tapi) aku tolis2 cam marah, kemudian aku neutral kan balik...:
"Apa2 pown jika Allah xizin anda buat camtu kat aku neh,
benda tu xkan jadik kan.. So aku amik sebagai suma neh dugaan untuk aku..
Kerana Allah tahu yang terbaik buat aku...
Wasalam"
aku kaitkan ngan Tuhan balik..maksudnya marah tu hanya seketika saja...
tambah2 plak beliau2 neh slalu buat kat aku macam2..
(xpayah la aku sebut kan)
cuma kesabaran ada hadnya..
aku manusia beb...kali neh memang aku bengang...
tapi kamooo, ari tu saja aku marah...on that day..and just a few moment...
bak kata kamooo, kamoo tak ada di tempat aku..
tapi takpa2...aku akan perbaiki lagik..agar sebenarnya aku cuma mau perli...
bukan nya marah :")

4) bahasa yek..
arrr yang neh aku xsedia ag mau ubah...sori beb..aku mintak maaf bebanyak yang neh...
aku ngan bukan muhrim memang cakap aku ang..
aku tau blog aku, yang kaum sejenih aku pown baca gak..
tapi cam aku kata i'm not ready..
aku ada reason aku sendirik mau guna my own ayat..
xyah la aku cakap...

dan akhir skali..
aku xmarah...jauh skali melenting...syukran (tima kaseh) sebab sudi menegur..
yang betul aku amik..yang salah pown aku telan bleh x? (hohohoho)
sila jangan marah ya...

ahaaaa neh baru satu komen aku jawab..perghhh panjang nya...(baru bukak arineh)
lagik satu komen tunggu..aku akan balas yer...
"komen darik insan lemah"
arr buat sesapa yang nak meng komen nak menegur..., aku alu-alukan..
bak kata aku slalu 
jika Allah xizinkan kamu untuk tiba2 ter pikir untuk menegur aku, siapa lagik kan?
dan semuanya Allah yang izinkan....
Wasalam

http://emo.huhiho.com
p/s buat orang yang komen neh..kalo rasa jawapan aku xmemuaskan, jom kita berdiskusi kat cneh..

No comments: