Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Sunday, March 21, 2010

Aku juga mau tabah seperti mereka

               Assalamualaikum.....

http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com


Suka aku tengok mereka...
Dengan izin Allah aku jumpa mereka
Tabah gila  mereka neh...Aku pown kagum...
Hati xyah cakap arr..suci beb
Aku jatuh cinta ngan akhlak mereka...
Aku jadik tenang beb bila bersama  mereka..
Selain ibu n abah, adik2ku, merekalah sahabatku....
Duniawi n ukhrawi....

Meh aku nak story sket 

Sahabat aku yang neh da xdak ibu
pelbagai dugaan Allah berikan pada dia...
Tapi muka nya tenang ja...(perghhh nak nak jugak)
Tak da plak resah2..
Nak tengok dia nangeh?
Bilang ngan jari beb...
Nampak xdak masalah
tapi sebenarnya hati dia dah yakin dengan Allah..
Aku kadang2 rasa cam ada kakak plak bila ngan dia..
Naik jatuh aku,dia ada kat sisi
Xjemu plak dia dengar masalah aku,
Xjemu plak dia nasehat aku....
Isk isk isk aku terharu abes....
Kadang2 tu naik malu dah aku ngan dia neh..heheh

Sahabat aku yang neh  seorang gadis tabah setabahnya..
Ibarat idup pown xdak masalah..
Muka orang2 happy....
Ramah n pandai bawak diri...
"Nak hidup enti" slalu aku dengaq ayat neh....
Dia penah wat keja macam2 dalam satu ari..
Sampai bleh pakai keta sendirik..
Hasil usaha dia beb..
Siang kelas, petang hingga malam keja,
Malam di carik nya pula ilmu akhirat...
Dia memang kuat sungguh...

Yang 2 orang neh plak jenis suka wat lawak..
2 orang  neh puteh gila ah...
Muka xmacam orang umo 22...yelah perangai nya gila2 cam aku..heheh
Xkering gusi aku duduk ngan mereka dua neh..
Lawak memanjang....

Sorang tu dah tua sesangat dah..wajib kawin tuuu (kahkahkah - jangan marah yer kak)
Bab makan jangan cakap, kalo bleh beli kat aku,
kenyang sampai bisok pagi..
Aku da kata "jangan ler...enti tu tengah xdak duit"
Selamba itik ja dia cakap "Xpa rezeki Allah tu ada kat mana2..sok2 dapat la balik duit tuu"

Haaa yang sorang neh..
Banyak yang aku blajar..
Indah gila idup jaga syariat...
Mulut dia fuyohhh sokmo aku tengok berzikir memanjang...
Kalo perhati betul2 baru nampak dia slalu zikir,
If  x, orang memang xprasan punya...
Aku suka tengok dia..
Yang neh pown spesis positif mind gak neh...
Pusing2 punya pusing last2 "Semuanya darik Allah"
Ati pown jadik sedap beb....

Xpayah ler aku cita suma..
Tapi dipendekkan cita aku neh..
Aku memang puas hati...syukur beb...
Dalam aku mencari sahabat sejati..
akhirnya Tuhan temukan aku ngan mereka..
Ramai plak tuuu...
Tak ambah ag yang adik2 sayang ku....
neh baru cita sket...
If aku cita suma memang xbley satu post ja..heheh

Kesimpulanya..
TERIMA KASIH SEBAB TERIMA AKU SEADANYA..
buruk baik aku u guys still terima aku sebagai aku...thanks...
Moga2 ukhuwah neh berkekalan..
Amin....
Uhibukki Fillah

No comments: