Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Saturday, March 6, 2010

Suara sumbang 2

Assalamualaikum.... 
Mari kita selidik lagik (ahaaaaa)MyEm0.Com

"Kalo berjuang kerana Allah,kenapa terus sepi? xdak aktiviti berjalan pown?"
Suruh ikut tak mau,
tup..tup.. cakap sepi tanpa hidupnya program....
abes tu USRAH tu apa? ziarah ke bilik tu apa? puasa sunat tu apa?
Walaupown tak dak platform, kami still buat seperti biasa...cuma kali neh xdak platform..tak pula kami berhenti..
tak pula kami boikot mana2 pertubuhan yang len...TIDAK!
Malah selepas tak dak platform, kami terima satu masej yang amat menyayat hati..
tak perlu lah aku bagitau sapa tapi mesej tersebut mengatakan apa yang kami lakukan adalah HARAM..HARAM..tau dak??
anda tahu ka??tak kan? jadik mudahnya anda bercakap....terlalu mudah...

Lagik satu,
jika benar anda mengatakan yang baru itu lebey baik,
aku ingin bertanya,
apa aktiviti yang anda wat? (soklan yang sama kami trima satu ketika dulu, oleh pensyarah n student)

kalo aku BUTA HATI, da lama aku menuduh aku tak nampak apa pown yang anda wat..
kalo aku orang luar yang gemar berkata-kata,
atau yang tak tahu apa2 pertubuhan yang ada kat poli,
aku akan tanya mana? tak dak iklan pown?tak dapat infomation pown?
Tapi aku nampak apa yang anda wat...
aku bertanya...aku tak tunggu pown anda2 bagitahu aku...
malah aku tak dimaklumkan pown yang benda tu 'ada'
sebaliknya aku yang bertanya..sebaliknya aku yang mengambil tahu...
Aku tau, tak suma perkara kita kena tunggu orang yang tanya..
abes tu iklan yang kami wat tu apa?
hebahan yang kami sampaikan?

~Flow yang sama...
apa yang anda suma wat, itulah yang kami wat satu ketika dulu...
cuma hari yang berubah, orang yang berbeza....
tapi yang len suma sama...SEJIBIK...(eh eh sebijik)
kenapa kita suma begini?
kenapa tak satu hati?
KENAPA?
JAWAB WAHAI anda2 yang suka cakap..jawab...


"BERPUAK-PUAK"
itu ayat yang tak bleh blah...
kami buat iklan anda2 tak join,
bila kami2 ja yang join, anda kata kami puak..
sedangkan bila wat makan2,camping ka ramai yang turun..anda tahu?
tak kan?..camna nak tau kalo tak join....? CAMNA?

MyEm0.ComBERSAMBUNG....

2 comments:

Anonymous said...

erm....hehehe....

Hanis Zashi said...

aik? pa yang digelakkan? musykil neh