Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Thursday, July 8, 2010

Amacam?

Assalamualaikum....

Alhamdulillah...
Yeahhh aku lulus ngan jayanya
With my own efford without any help....
Ngan izin Allah 
(opkos..kalo Allah tak izin aku takkan dapat mengingat n takkan dapat sampai pown situ)
Dan dengan kehebatan instructor aku. Encik Wan Ridzuan yang tak jemu2 menjawab soklan2 cepumas darik aku n dak2 kelas aku...

Yang pasti trauma ccna maseh menular masa aku tengah amik menda alah neh..
(dasat sampai trauma..iskiskisk)
mana taknya...beliau (ccna) adalah susah...  
(ccna umpama tangan yang nak cekik aku..hahaha)
 











(ya susah sebab aku tak paham..haha)
kau duduk di situ selama sejam
dan amik 50 soklan...itu tak masuk soklan configure lagik (kena ingat kod2..)
(er...kalo aku ajin nanti aku tunjuk contoh- jika rajin la..hahah)
markah dia 1000 n markah lulus 804...tak leh salah lebey darik 2..
tu yang depa bagitau..heee
masa aku amik ccna neh pown sama ja..tak dak sapa tulun..
so sumanya efford sendirik beb..(walaupown tak lulus tetap puas).
okeh what..lecturer pown amik dua kali baru lulus...
(so?? kira ok la tu kan?..haha)
tapi comtia neh bukan 50 soklan tapi 100 soklan...
dan masa pown opkos la bertambah...90 minit..
so sempat la nak usha sekeliling tengok gelagat orang jawab...(cehh...sempat ag tuuu)



Perkara pertama yang aku tengok masa result kuaq adalah  2 perkataan..
Aku da tak tengok da nombor2 bulat yang ada di situ (hohooho)
saat aku melihat monitor tu memaparkan anak buah beliau yang bernama "pass" dan "congratulation"
aku terasa seperti mau mencium monitor itu (tapi aku tak buat okeh)
Alahmdulillah (rasa puas sebab usaha sendirik beb)
Dan yang paling penting
AKU PAHAM...bukan amik semata-semata nak pass
dan dan dan opkos aku minat jugak...



Lawak jugak melihat aku sekarang
dulu aku memang rasa terlempar bila dok kos neh..(IT a.k.a NETWORK)
aku mau kos yang berkenaan meracun orang..hoho opssss silap
aku suka kimia sebenaqnya...
tapi oleh kerana kimia aku hanya B4..
aku terkategori dalam senarai manusia2 tak layak..ngeeee
maka aku pown cuba nak mencebur bidang kedua yang aku menang minat tahap gaban..
(memang abeh gaban da aku gila)
beliau bernama = juru ukur bahan
dan memerlukan spesis subjek yang nama saintifiknya ma...te..ma...tik
atau bahasa orang dahulu kala "ilmu mantik" (wahhhhhh seni nya)
tapi takdak rezeki..
malah depa membagi aku kos yang aku pown rasa berat gila nak pi masa dapat
sebabnya? apa itu IT ha? sejenih kueh? tong drum?
itulah aku masa mula2 aku dulu...sangat kering kebodohan nya...iskisk


Tapi still sapa lah aku without instructor kan....
Cara beliau sama ngan cara PA aku kat poli dulu2....En Fadlie
(hekeleeee dulu la sangat...hahaha)
aku suka ngan cara2 depa mengajar..
Camna?
"Mengaitkan kehidupan seharian ngan pelajaran tu"
Contoh?


Ahhaaaaa mau tau contoh?
ikuti lah kesah sambungan di post2 yang akan datang (poyooo gila)
yeahhhhh (buat muka tak besalah)

2 comments:

Ckin Kembaq said...

tahniah akak....akhirnya Allah permudahkan jalan utk akak...chaiyok!chaiyok!

Hanis Zashi said...

makaseh..ngeee..all the besh untuk ckin gak...