Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Saturday, July 10, 2010

Sambungan amacam

Assalamualaikum


Kibo lari-lari atas paper (gambar kat atas masa dia tengah larik kat luaq..)
(yang aku tengah dok cita neh masa beliau dilepaskan atas meja yang da dilapik paper)
Pastu dok masuk bawah paper then sembunyik..
Pastu dia "chakkkk" kat sebelah bahagian paper satu lagik
hampeh punya tikus belaan...
beliau bajet terselah lah ke 'kiut' tan (error dalam bm...budak2 jangan ikut) beliau itu..cehhh...
Ya ya ya sedikit selitan before aku sambung kisah entry yang lepas okeh...

Contoh?? (entry aku stop kat cneh yang lepas)
Contohnya.....
Aku bagik satu peristiwa masa aku tengah kursus
Kami suma (bebudak kursus) tengah tunggu nak masuk kelas bersama2 instructor kami
(slalunya ada sorang makcik yang tolong bukakkan makmal tu..aritu entah tak to sal pa lewat...heee)
Dan tengah2 tunggu ada lagik la budak kelas aku (peserta kursus tu la) baru mai..
mereka pown berkata-kata
"Ler tak masuk ag? bukan bleh bukak ka pintu tu?"
Ngan muka  selamba intructor aku mengeluarkan sesi pembelajaranya di situ
"arrr tu la firewall yang pertama lepas, tapi firewall kedua tak leh nak masuk la..dia sekat"
(maksud beliau ada dua pintu. pintu pertama leh bukak tapi yang kedua kunci)
kami suma gelak ramai2 kat situ...







nampak tak??
itu yang aku pada pandangan aku  "fun in learning"

Bila kita betul2 da faham,
sampai satu tahap kita leh cita apa yang kita blajar tu ngan kehidupan sekeliling kita...
Dan wujudlah insan2 seperti PA n instructor aku neh...
Mesej nya di cneh
Camna nak blajar tak mo bagik rasa tension or tertekan?
Aku tau suma orang ada their own way..
Tapi cara neh bleh dikatakan salah satu pilihan la
(nak buat baguz, tak buat xdosa pown haha)
Kita jadikkan benda yang kita tengah blajar sebagai keseronokkan
Nampak macam main tapi sebenarnya kita sedang blajar


Okeh aku bagik contoh satu subjek la...
network (sila amik perhatian dak2 network..hahah)
highway = rangkaian network
kereta = paket
tol = firewall


err paham tak? (ka aku syok sendirik terang??)
perjalanan network tu sendirik kita leh kaitkan ngan hanya guna highway
Jadikkan benda tu entertainment untuk kita
Secara tak lansung kita leh la jadik cam PA n instructor aku kan..
Aku tak soh anda2 jadik sehebat mereka tapi cukuplah kalo kita faham n boley fahamkan orang len..
Once da faham jangan la kedekut plak.....(opsss)


Dan kita takkan rasa tension punya lah...
Sebab kita main...
Sapa kata main banyak bleh gagal?
( tengok jugak jenih main..)
Apa2 pown bergantung pada kita ngan cara kita manipulate main untuk jadikkan dia blajar...
Selamat mencuba....

Wasalam

No comments: