Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Tuesday, July 6, 2010

Erk??




Assalamualaikum...


Nampaknya aku suda ada pelapis (pirahhhh)
Sejak beliau mewarisi bakat kakak beliau dalam bidang menolis neh, rasa cam teruja ja..(hek eleee)
Lalalalala..okeh okeh...sebenaqnya aku nak tunjuk sebuah karya khas adeq aku ..
Ntah hangin kentut apa ntah beliau menghasilkan satu cita (sengal jugak adek aku neh)
Maka2 aku mau jugak share cita2 kesengalan yang beliau publish kat facebook -_-"
Ya ya sila hayati tuan2 dan puan2...jemput-jemput


cEriTa TenTanG AyaM-Ayam Aku~~~

Watak-watak :
Aku= AZWA
Ayam Jantan= MERAH
Ayam Betina= NOI


Al-kisah....
Setiap ari, tepat jam 6ptg....
aku akan kuar dari umah untuk bermain dengan ayam-ayam aku....
sebaik saja aku berada di depan muka pintu,
aku boley nampak ayam-ayam aku begitu kalut untuk keluar dari kandang mereka....huh...

lalu aku berjalan dengan stail slow motion....supaya ayam-ayam aku sakit ati...
sebaik saja, pintu kandang dibuka...
ayam aku keluar dengan begitu rakusnya....
mukanya plak menunjukkan sedikit kegarangan....
ternyata beliau sakit hati sama aku....yarhh!!!...aku berjaya sakitkan hati beliau sekali lagi..:-)

seketika kemudian aku dapat melihat kegembiraan di riak wajah ayam-ayam aku...
mereka berdua berlari berkejaran macam pasangan yang sedang hangat bercinta...
kemudian aku yang agak jeles dengan kemesraan tersebut,lantas menangkap Merah, untuk bergambar bersama aku....
ketika mengambil gambar bersama...aku dapat melihat yang Merah agak menyampah untuk bergambar bersama aku...aku bermonolog dalaman:
"mangkok punya ayam,tak sedarkah selama ini aku yang lepaskan mereka dari kandang agar mereka dapat menghirup udara kebebasan??..."
tapi aku xkesah...walaupun Merah tersenyum pahit...aku tetap hepi dapat bergambar dengan beliau...
selepas bergambar...ayam aku segera menjauhkan diri daripada aku...

haha...disebabkan Merah and Noi begitu sombong...aku terdetik untuk melihat jam di tangan...
waHh...sudah pukul 7.10 petang.....
ini bermakna ayam-ayam aku kena masok kandang balik....
aku bergegas ke tempat di mana ayam-ayam aku sedang memakan rumput dengan rakusnya....
aku tidak menghadapi masalah untuk menangkap Noi..kerana beliau sangat lemah lembut...
Merah plak seperti menggunakan kembali peluang yang ada untuk mengenakan aku...
aku terpaksa berlari sejauh 358meter untuk menangkap Merah yang begitu laju lariannya bak Watson Nyambek....
di situ jelas menunjukkan yang ayam aku lebih banyak exercise berbanding aku....hah...
aku kuatkan semangat aku....takkan la aku sanggup dibuli oleh ayam-ayam yang begitu kecik tu...
Setelah berlari hampir 3minit 75saat...aku berjaya menangkap Merah...

Semasa aku meLetakkan Merah ke dalam kandangnya...beliau tersenyum puas...
ternyata Merah kuat berdendam...
aku cuma mampu menggelengkan kepala,melihat kelakuan Merah...ish..ish..ish..
sambil dalam hati aku berkata" Ada Ubi,Ada Bas....Besok Hari, Aku Balas..."
Selepas memberi salam, aku terus berjalan, meninggalkan Merah yang masih tersenyum penuh kepuasan dengan tindakannya sebentar tadi....
Sebaik saja melangkah masok ke dalam umah...
TAMAT sudah kisah aku ini.....






                                                                                      

                                                                                     


sila teka mana satu merah? er noi?

 Kesimpulanya, kesian kat aku (tak dak kena mengena sama ada yang idup atau yang mati)
Depa kata dia memang laju.....laju merapu (iskisk adek sapa la neh)


Huh~ lately aku jugak banyak merapu..
Sila insaf wahai farid....^_^
Wasalam

No comments: