Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Wednesday, March 9, 2011

Lari dari rumah??

Assalamualaikum

Perancangan bulan neh:
Bayar hutang kat abah RM 100 (beli sparepart komputer)
Bayar moto RM 200
Barang bulanan RM ...

PTPTN pun dah 'mai' rumah,
Punya la rapat aku tutup pintu,

tengok-tengok masuk jugak ptptpn ke dalam umah aku -_-"
Nak halau takot 'sentap' plak..hoh~

Gila memang smooth aku rancang,
Namun, pada satu hari ketika sedang 'baik' punya berdiri kat ATM bajet nak tekan duit,

lantas apabila mau menekan duit sudah tentu aku mau mengeluarkan ATM card
namun tiba- tiba dengan rasa seram sejuk aku tak menjumpai kad ATM yang selalu nya menyibuk di dalam poket kecik aku yang comel  ini

"Ceh..."aku mendengus, sempat jugak aku toleh sekeliling sebelum aku mengeluarkan kata -kata
"Hampeh kau ATM card, tadi aku dah suruh masuk dalam poket" kata aku lagik
"Degil..." aku mengata lagik, tapi kali neh dalam hati kerana sudah ada orang di belakang ku..

Terus OTAK aku pun ligat carik balik backup 2 minggu lepas
Waktu tu memang last time aku keluarkan duit yang berjumlah ........ (sensor)

Pada waktu tu aku telah menyuruh kad ATM ku masuk kedalam beg kegemaranku sebab aku dah tak larat mendukung beliau di tangan

Namun otak aku seperti sudah tak larat nak mengingat..
samar - samar....
Sure tak sure..
yaaaa seingat otak aku memang last time banyak tu lah aku keluar kan...

Aku nekad
Mesti wajib carik...
If biar kad ATM tu merayau nanti takut kena culik plak..

Dush kepakkkk kepommm (bunyik  aku mencarik kad ATM)
huh~ puas aku carik si kad ATM...

Dalam kuali, bawah katil, dalam laci, dalam periuk nasi..satu rumah la kiranya
Pada hal memang tau dah tak kan logik punya...huh~

Hampa...Kali neh nampaknya kad ATM benar-benar bawak diri
"Merajuk la tu...sikit -sikit merajuk" kata aku seakan menyesal

Lalu aku menge "check" adik beradik kad ATM
iatu mycard dan lesen memandu

Ya mereka maseh ada..Fuhhhh...
Alhamdulillah..kata aku sambil buat muka cute lega

Akhirnya setelah matahari mula membenamkan diri beliau,
aku membuat lah keputusan bahawa kad ATM telah lari dari rumah

Sedih bercampur hiba
aku pun berkata dengan sopan nya
"Tak pa lah, akan ku ganti kau dengan yang baru dan aku berjanji bahawa akan menjaga pengganti kau dengan baik"

Cerita tamat

2 comments:

ღKekunangpelangiღ said...

Boleh mintak belanja lah ni? ^^

Hanis Zashi said...

Oh buleh buleh...
no hal punya lah..
nah amik lah
"gula - gula"