Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Friday, September 9, 2011

Sejukkkk

Assalamulaikum

Di satu tengahari yang indah...luar kawasan gunung shorubber

Dibah : Farid nak sweater tu...

Aku: nah..hish cuaca baik-baik neh pakai apa la berlapis-lapis

Dibah: (sambil menutup kepala dengan sweater) grrrr sejukkkk farid sejuk (buat mulut ketar-ketar)

Aku : uihhh betoi la sejukkk nya..grrrr

Dibah: Fariddd...tak tahan nii..sejukkkk...grrrr (buat sejuk teruk-teruk)

Tiba-tiba ada angin yang kuat menghembus...

Aku: Dibah bertahanlah..oh oh kenapa tiba-tiba angin kuat nii?

Dibah: sejuk sejuk...grrrr

Aku : Jom kita berhenti kat pokok tu duluuu....sejukkk sangat nii

Dibah : jom grrrr sejukkk jom

Aku dan dibah menuju ke pokok tepi jalan

Dibah: dah grrr sejuk sejuk..jom la kita gerak..nanti lagik sejuk..grrr

Aku : jom..per..la..han lahan di..bah (cakap dalam nada slow motion) kita jalan dalam salji mesti susah kan nak jalan laju...

Dibah: ya ya...grrr sejuk sejukk

Kami dua buat pergerakkan slow motion (macam susah nak jalan sangat-sangat)

Setelah jalan lama sikit

Aku: ada pokok lagi di situ..mari berteduh

Dibah : tak boleh tak boleh ..ada gurun berapi disitu

Aku : wahhh hebat sungguh kawasan salji ini kerana mempunyai gurun berapi

Dibah  start gelak sampai tertunduk

Aku yang tengok pun tak tahan jugak lalu gelak skali

Aku: bayangkan kalau ada orang nampak apa kita buat tadi..

Dibah : tak payah tunggu orang lain nampak..pak guard sudah..bahahahahah

Hohoho..Dibah yang start dulu, aku pak turut ja ;p (bunyikkan tone mengajuk pondan dan buat muka suci tak bersalah)

Wasalam

p/s berkesan untuk hilangkan stress..cubalah!

2 comments:

Bidadari Syurga said...

haish... serius akak dah caya tau... rupanya korang memain... haish... kejam tahu...

Hanis Zashi said...

Heheh..skali skala main..kak bidadari punya cita pun saya terpedaya..heee