Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Monday, March 26, 2012

Sayangnya mereka.........

Assalamualaikum,

Akhirnya Allah mendengar rintihan hati,

Terima kasih Ya Allah,

Dah lama sejak keluar dari politeknik,
halaqah tak pernah konsisten aku ikut,
Sat sat ada halaqah,aku boleh ikut..
Sat sat ada halaqah, aku lansung tak boleh ikut....

Tapi kebanyakkan nya tak boleh ikut pun..
Alasan kerja,
Itu alasan yang aku sebagai manusia bagi alasan kat manusia,
Tetapi Allah tu lebih TAU..
samada alasan itu boleh terima pakai atau tidak...

Nak dijadikan cerita,
Ada lagi yang sayang!
Yang masih peduli dengan keadaan rohani aku, akhlak aku dan fizikal aku..
Dengan menjadikan kak ton (isteri cikgu azmi -murabbi aku) dan kak mar sebagai pengantaraan,
Allah telah menunjukkan betapakasih sayang NYA

Serius, sewaktu aku dengar kata-kata mereka,
Aku mahu sujud syukur kat situ
rasa nak nangis..

Benda ni jadik masa majlis reunion
waktu aku pelawa kak ton dan kak mar untuk makan kek yang aku buat...

Selesai makan,
kak mar menghampiri aku.....

Kak mar : Farid, kak mar nak tanya, boleh tak lepas ni kak mar dan kak ton buat halaqah khas untuk farid?

Aku : Maksud kak mar?

Kak mar : Kak Mar faham, farid sibuk kerja dan lansung tak sempat nak ikut halaqah mak cik rohainon, jadik kak mar ingat, kak mar dan kak ton nak buat halaqah ikut masa farid free bila...

Aku : Betul ka kak mar? Allah...terharu sangat...sampai macam ni skali kak mar......(manahan sebak)

kak mar : ya farid, kak mar dan kak ton sayangkan farid, jadi rugi kalau farid tinggal kan halaqah macam tu saja..2 minggu skali pun tak pa lah farid, janji farid ikut halaqah........Bila farid free slalunya?

Aku: Slalunya ahad kak mar, sebab ahad tak kerja, sabtu pun ikut hari...

Kak ton bangun dan duduk di sebelah aku, diambil tangan ku dan dipegangnya...

Kak mar : Kalau macam tu hari ahad boleh, waktu pagi atau petang farid free?

Aku : sebaiknya pagi sebab petang susah sikit..

Kak mar : tempat? farid boleh mai beseri?

Aku : insyAllah boleh, sebab tu kena pagi,..

Kak ton : kalau pagi kak ton tak boleh sebab ada program...kalau petang insyAllah..

Aku : petang tu boleh selagi tak lewat petang kak ton, sebab insyAllah saya pergi beseri dengan moto jadi abah tak izin kalau jauh sangat pastu balik lewat petang sorang-sorang..

Kak ton : oh kalau camtu lepas zohor tu elok la

Aku : Boleh boleh, terima kasih kak ton, terima kasih kak mar

Kak Ton : sama-sama..InsyAllah jika kita berhajat, Allah pasti mudahkan jalan...banyak-banyak solat hajat, mohon pada Allah....

Aku genggam erat tangan kak ton,
Sebelum pulang aku peluk dan cium kak mar dan kak ton...
Sayu rasanya untuk berpisah..
Sebab bila tengok depa,
Ada satu rasa ketenangan yang luar biasa dalam diri..........

........................................................................................

Hari ini aku sedar,
Betapa jika kita berhajat pada kebaikan..
Allah pasti mudahkan
Allah pasti hadirkan.......

;....................................................................................


Kenapa halaqah penting?
-Sebagai ingatan buat diri kita yang lalai.
-Banyak persoalan boleh terjawab dengan halaqah
-banyak perkara boleh belajar contoh belajar untuk bekerjasama, saling pimpin memimpin, saling ingat mengingati...
-belajar berbincang
-belajar menyampaikan idea

dan untuk lebih lanjut sila klik sini

BUAT SAUDARA SEISLAM KU
JANGAN PUTUS ASA DENGAN ALLAH 
SEBAB ALLAH ITU DEKAT! 


Wasalam

No comments: