Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Monday, March 19, 2012

Cerita hati

Assalamualaikum

Haihh..sedaq tak sedaq rupa-rupanya dah di penghujung bulan 3
Baik punya aku tak hupdate! (update)

Hari ini aku MC..tau apa itu MC..ah tak payah nak terang lagi, eberibodi (everybody) tau dah
Aku telah mendapat MC tetapi tengah bersenang lenang update blog
Fuhh ini kalau si bos baca, mau kena fire zassss ngan kuasa raksasa

Aku rasa elok jugak aku terangkan dulu apa halnya sebelum apa-apa terjadik
Keh keh..Ini perbualan antara aku dan watak imaginasi..(aku tak gila lagik)
Anggap sajalah watak imaginasi tu sebagai bos..erkkkk (baikk jangan..hohoh- gelak tersipu malu)

Aku: Sebenaqnya tok, saya ini sakit gigi (hek eleh sakit gigi pun malas mau kerja)

Tok: Sakit gigi ja pun , apahai sampai MC

Aku: aiyak tok, seminggu sudah saya sakit gigi dan asyik menangguh - nagguh pencabutan beliau

Tok: pastu apakah kaitannya dengan ber'MC'? then then apahai tangguh sampai seminggu?

Aku: (banyak pulak soklan beliau nihhh- dalam hati saja) pagi ini apabila bangun, gigi saya berdenyut-denyut tok, dan lalu badan saya panas tok. Dan takkan tok lupa? network kat maintenance office kan problem, maka saya tak dapat nak keluar, malah SMART Project jugak harus disiapkan tok...Disebabkan sayang SHORUBBER saya tangguh dulu tok perihal sakit2 diri..sebab tu SHORUBBER bagik saya bonus banyak kan kan tok?

Tok: oh begitukah? baguz baguz...esok buleh kerjakah?

Aku : ya ya tok, buleh buleh, SHORUBBER di hati saya tok (sila amik perhatian SHORUBBER adalah tempat kerja aku)

Perbualan imaginasi tamat
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita seterusnya

Bangun pagi ini aku bersiap untuk ke klinik kesihatan
Memang tak bajet nak pi hospital sebab tau dah lambat

Lalu 7.45 sampai di klinik kesihatan
masuk-masuk fuyoooo marvelous!!!! ramai kot manusia

Nak summarize kan sajalah
- Tunggu
- Dapat number bertuah
- Naik tingkat 2
- Tunggu lagik
- Nama kena panggei
- Masuk bilik doktor
- Doktor check
- Beliau soh pi x-ray dekat hospital (aduhh aduh aduhhhh)
- Pi hospital
- masuk bahagian x-tray
- dapat number bertuah
- tunggu
- nama kena panggei
- masuk x-ray
- mesin time2 tu lah nak buat perangai
- yeahh aku suka lah -_-"
- siap x-ray
- pi klinik kesihatan semula
- tunggu (arghhhh)
- nama dipanggei

"adik pi klinik pakar gigi dekat sebelah klnik pakar mata"
 " kat mana?"
 " hospital" -_-" mengapa tidak sekali harung saja..oh oh oh

- pi klinik pakar
- tunggu lagik >_<
- tunggu
- tunggu
- okeh tak larat nak tulis tunggu
- orang ramai mula kurang
- tunggu
- nama dipanggei
- sepatah dua kata dari doktor selepas check

 " kita tak bleh cabut hari ini"
  " oh yakah? mengapakah T_T "
  " sebab adik tengah sakit, kita akan bagi appointment dan bedah, lepas bedah kita bagi MC 3 hari"
  T_T

- pukul 12.30 pulang ke rumah

7.45 sampai pukul 12.30
moto klinik kesihatan : senyuman anda kepuasan kami
aku senyummmm
SERONOK nya TUNGGU lama2 untuk mai pulak -_-"

Baru 4 jam kan kan kan
Jadi jika mau ke hospital sila bawak buku
Maka tidak akan bosan,
Serius aku dah buat

Jadik kepada incik bos
"minggu depan saya MC 3 hari" >_<
Jangan marah bos!

Kalo tak bedah saya tak leh makan bosssss
nanti saya tak dak tenaga nak buat kerja bosssss
Bye bosss

Wasalam

2 comments:

Ckin Kembaq said...

moga cpt smbuh akak naa.. ^_^ gigi sakit, mmg tak tahan..hehe

Hanis Zashi said...

Heheh,makaseh makaseh ^^ mmg tak tahan, 2 hari makan bubuq turun 1 kilo ^^