Masa

Isk iSk

Rumah papan atas bukit mengadap ciptaan NYA...subhanallah CANTIK!! dan tersangatlah cool..ALLAH tu hebat!

Sunday, May 22, 2011

Ada

Assalamaualaikum

Balik keja tengok famili aku segirangnya tengah makan dengan makanan penuh atas meja...
Ngan baju tak salin terus melompat duduk dan melantak skali..

Tapi tengah -tengah dok buat gaya  nak suap masuk mulut,
Tiba - tiba makanan tu pun melompat jugak..
Beliau dengan sesuka hati tidak mau masuk ke dalam mulut dan perut aku

Lalu tetiba memori aku pun teringat kata - kata murabbi aku
"Benda atas muka bumi neh bukan hak kita,Allah yang punya,  kadang -kadang makanan nak masuk mulut pun buleh terjatuh lagik"

Terinsaf seketika di situ..

Ada orang rezeki sangat murah..
Jalan kehidupan beliau jugak mudah...

Tapi ada orang jalan kehidupan beliau sangat susah...
Result 4.0 flat tapi keja TETAP susah nak dapat....

Kesimpulan yang aku menganyam kat sini
PERCAYALAH DAN YAKIN LAH PADA ALLAH...


No comments: